Zespół ds. dostępności w Urzędzie Gminy Gomunice
powołany Zarządzeniem nr 71/2020 Wójta Gminy Gomunice z dnia 27.07.2020:
Przewodniczący Zespołu - Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Gminy Gomunice - Pani Aneta Szczepocka - pokój nr 112, tel. 44 6842485 w. 215,
Zastępca Przewodniczącego – Pani Agnieszka Popiołek – pokój nr 205, tel. 44 6842485 w. 263,
Członkowie zespołu:
- zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- Pani Anna Łuczak – pokój nr 205, tel. 44 6842485, wew. 263,
- Pani Anna Skalik – pokój nr 111, tel. 44 6842485 wew. 266,
- w zakresie dostępności cyfrowej – Pan Jarosław Engiel – pokój nr 108, tel. 44 6842485 wew. 228,
- w zakresie dostępności architektonicznej:
- Pani Emilia Mucha – pokój nr 101, tel. 44 6842485, wew. 227,
- Pan Władysław Rak – pokój nr 101, tel. 44 6842485 wew. 227,
Kontakt za pomocą poczty e-mail: dostepni@gomunice.pl
Do zadań koordynatora do spraw dostępności oraz zespołu roboczego należy w szczególności:
- identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art.6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług,
- monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji gminnych w przestrzeni publicznej pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego,
- przedstawianie Wójtowi Gminy bieżących informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań.